vrijdag 10 augustus 2018

Het begin

Ik denk dat ik in een vorig leven een Moorse heerser ben geweest in het Alhambra in Granada. Óf onderdeel van de harem van een Ottomaanse sultan in het Topkapipaleis in Istanbul. En dat daar mijn tic voor mozaïeken vandaan komt... Mozaïeken laten rust en regelmaat zien en getuigen daarnaast van een grote creativiteit.  Mijn favoriete patroon is (onder andere) te zien in het Alhambra: 


Alhambra, Granada.

Dit patroon is al lang geleden in mijn hoofd gaan zitten en ik heb het in allerlei vormen aan mijn muur hangen. Van tegeltjes en kaarten tot een zelf geschilderde uitvoering.




Een aantal jaar geleden erfde ik een enorme hoeveelheid DMC-garen en borduurstoffen. De droom van elke borduurster! Het inspireerde mij om het borduren weer op te pakken en het quilten even aan de kant te zetten. Samplers en merklappen lagen voor de hand, tot ik het idee kreeg om de door mij bewonderde mozaïeken om te zetten in borduurpatronen. In dit blog deel ik (onder andere) graag de resultaten daarvan.



Alhambra1.




2 opmerkingen: